رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان گفت: کانون نمایش‌های آیینی و سنتی انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان با ۳ دفتر زیرمجموعه با شرح وظایف مشخص تشکیل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد یاقوت‌پور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان گفت: در زمینه سازماندهی تشکیلاتی و تخصصی کردن کارکرد کانون‌های زیرمجموعه انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان کانون نمایش‌های آیینی و سنتی انجمن هنر‌های نمایشی استان با سه دفتر زیرمجموعه با شرح وظایف مشخص تشکیل خواهد شد.

او افزود: در جلسه اخیر هیات رییسه انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان با آسیب‌شناسی دقیقی که از عملکرد کانون‌های زیرمجموعه انجمن شد به اتفاق نظر هیات رییسه مقرر شد تا کانون نمایش‌های آیینی ـ سنتی انجمن هنر‌های نمایشی استان با مدیریت خلیل ضرغامپور از کارگردانان و نویسندگان و مولفان عرصه نمایش استان سازماندهی مجدد شود و سه دفتر شبیه‌خوانی و تعزیه، دفتر نقالی و دفتر نمایش‌های روحوضی و سیاه‌بازی با مدیریت دوستان کاربلد عرصه‌های گوناگون شروع به فعالیت کنند.

یاقوت پور بیان داشت: طبق صورت‌جلسه هیات رییسه انجمن هنر‌های نمایشی استان برای دفتر شبیه‌خوانی و تعزیه صادق اسماعیلی‌فر با ماموریت سازماندهی و شناسنامه‌دار کردن گروه‌های تعزیه استان و همچنین تلاش در زمینه گردآوری نسخ تعزیه استان و البته پیگیری برگزاری اولین آیین نکوداشت پیر غلامان تعزیه استان در ۲۸ صفر سال آتی در شوش انتخاب شد.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان تصریح کرد: برای دفتر نقالی مجید بهداری از شاهنامه‌خوانان مطرح کشوری با ماموریت برگزاری دوره‌های تخصصی شاهنامه‌خوانی و جذب و پرورش نسل جوان و علاقه‌مند استان به این مقوله ارزشمند تعیین شد.

این مقام مسئول گفت: برای دفتر نمایش‌های تخت حوضی و سیاه‌بازی استان با ماموریت پویایی این گونه ارزشمند نمایشی که در سال‌های نه چندان دور از مقبولیت بسیار بالایی در میان جامعه برخوردار بود عبدالمحمد نعناکار که در این زمینه در سال‌های اخیر مطالعات بسیار داشته و چندین نمایش نیز با توجه به شاخصه‌های نمایش‌های تخت حوضی بر صحنه برده است، انتخاب شد.

یاقوت پور ادامه داد: اگر به درستی این گونه نمایشی به جامعه مخاطب شناسانده شود می‌تواند با طعم انتقادی اجتماعی و البته فرح‌بخش خود در مجالس جشن و عروسی‌ها اجرایی و حتی برای گروه نمایشی درآمدزایی نیز بکند، آنچنان که تا چند دهه قبل در ازای مبلغی در مجالس عروسی نمایش‌های تخت حوضی اجرا می‌شد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.